31 December 2008

Goodbye 2008, welcome 2009.

Well goodbye to 2008, hello 2009.. and I asked u.. What year are u in??

Januari( Freaky Month)

First of all.. kita mulakan dengan bacaan Al-Fatihah.. doa makan juga boleh sebab sekarang aku sedang makan sambil menulis blog yang tibe2 aku rajin hendak update ini.

It was a really freaky month becoz it was my first time doin job training at Accounting firm. Normally the busiest month for Accounting Firm are from January until June. Ini adalah disebabkan semua syarikat dalam Malaysia ni gatal sangat nak tutup akaun end of year which is December. So, terpaksa menyesuaikan diri walaupun terasa diri ini seperti sangat terasing asing asing dalam bidang perakaunan ni. (sambil menyanyikan lagu Perpisahan Terasing by Sudirman). Diri ini baru berusia 19tahun ketika ini dan terpaksa menghabiskan masa belasan tahun di Accounting Firm ini.

Februari (Glittering Month)

Proses menyesuaikan diri bekerja di Accounting Firm berjalan dengan lancar tetapi kadang-kadang tersekat disebabkan oleh traffic jem sebab account-account company banyak giler babeng punya nk settlekan. As we all know 14February is Valentines Day so mcm sume orang busy gile nak pikir beli hadiah ape. Eh come on la weh, tak payah la nk celeb mende2 tuh.. Florist kat bawah floor aku ni plak sebok promote bunga la, bear la.. sebatang ros RM7.. hey RM7 tu tak sama la dengan chenta aku kat seseorang.hahaha.bajet pulak aku disitu.ok lets move on …

March(Happy Birthday to me)

Happy Birthday to me, happy Birthday to me, happy birthday to me…lalalalalalalal

Its my birthday..mcm biasa apabila jarum di dalam jam iaitu jarum pendek dan jarum panjang mengarahkan batangnya ke pukul12 maka aku akan menunggu kawan2,ranger2 aku wish birthday. This year almost 25 people yang wish.. agak sikit angka jika mengikut norma ketika di bangku sekolah dahulu.

My college friends Enab n Sue membuat satu surprised party dimana mereka membawa aku ke Sunway Pyramid bermain ice skating (4 round 4 kali jatuh atas ais) dan seterusnya membeli kek yang sangat sedap di Bread Story Sunway. Hohoh.. toche toche.. trimas..really appreciate it..

April (Buffalofool)

Nothing interesting.. mungkin saat paling menakutkan apabila aku ditugaskan ke bank membuat cash out RM3000..dan pada masa itu jugalah KL hendak banjir..ini adalah kerana Hujan yang melimpah.lalu aku tersangkut di Jalan Pekeliling dan aku dikelilingi oleh lautan manusia di tepi sungai yang banjir. Sungai pertemuan antara sungai Gombak dan Sungai Klang. Haih.

MayDiligent)

Memang memang memang aku sangat rajin di pejabat,walaupun aku hanya seorang pelajar praktikal di Accounting Firm tersebut. Sehinggakan aku menggunakan Crack Cream kerana kulit tapak kaki ku menjadi pecahan-pecahan tidak wajar akibat daripada gigitan carpet di pejabatku. Gagahkan diri, aku pulang dengan pecahan kaki itu lalu umi aku bertanya dengan kagetnya, mira kenapa aja la kaki kau seperti digigit.. jawabku carpet mengigit ku..lapar sangat kot.. Moral of this Story sila pakai kasut ketika di pejabat.

Pada May juga aku bersama keluarga ke Cherating and Terengganu for vacation. Excited becoz it was my first time visiting Terengganu. Di Terengganu aku check in yang hotelnya dipanggil Awana Kijal. Where as di Kemaman aku check in yang hotelnya dipanggil Impiana Cherating. Di Terengganu aku telah mengikuti satu programme named Oh Lepaskan Penyu. Aku telah melepaskan seekor anak penyu and sangat best masa itu. The best part is umi aku punya anak penyu tiba2 pengsan di tengah perjalanan. Abah aku memberi gelakan dan bahakan yang banyak kepada umi aku. Tapi kahsian penyu yang tidak berdosa itu.

June(Freedom)

Its already 5months aku membuat praktikal di situ.Lalu perkhidmatan aku sebagai Pembantu Akauntan ditamatkan serta merta. Aku menerima sijil dari firma tersebut. Ternyata aku sangat menghargai sijil itu kerana telah menggantungkan serta menlaminatekan sijil tersebut di dalam almari baju.(sape ntah nak tengok).

July (Come in dear)

Yea..hari ditunggu sudah tiba.. aku relakan jelah diri mendaftarkan diri ke kolej aku.. semester 5.. sungguh cepat waktu ini berlalu.belum sempat pun aku meneguk Espresso yang dibeli di Starbucks kini terpaksa pula mendaftarkan diri. Rumah sewa aku canggih dan moden style. Ini adalah kerana terdapat banyak lalang-lalang yang berlumba hendak menumbuhkan daunnya, gate yang tidak perlu dikunci hanya perlu ditolak dengan sepenuh tenaga, rumah yang tiada bertangga,televisyen yang sangat romantic saiznya (14inch). Sangat modern style bukan????

August(Independence)

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Andai aku seorang Perdana Menteri.. akan ku bangga di hari Merdeka ini.

Andai aku seorang angkaswan.. akan ku kibar bendera ku di perbatasan awan.

Andai aku seorang pahlawan..pantang aku berundur sebelum berlawan.

Andai aku seorang isteri..akan kuturuti kata suami. (OMG! Salah channel)

Lets move on..

September(Never Ends)

Bulan yang tak mungkin berakhir..Puasa.. menahan laparnya hati dahaga nya esophagus.. menghabiskan masa di kala petang di bazaar ramadhan berdekatan dengan rumah sewa. Menu sama je hari2 and kadang2 aku terdengar perut ni bisik bahawa beliau mahukan KFC,Nandos,McD etc. Lalu jawab aku kepada perut, lepak eh, kat bazaar area Port Disckon ni tkde fast food.. slow food ade,lalu perut bersedih sambil meminta aku ke toilet untuk meningalkannya.

October(Jellying my feeling)

Raya Raya

Selamat Hari Raya Maaf Zahir and Batin lah..

Malam raya – Di Taman Melawati

Raya Pertama – Di Kg Puah, Gombak.

Raya Kelima – Rumahku syurgaku

November (Exodus)

Penghijrahan diri from worst to better life.Final exam is just around the corner.So aku mcm tergedikgedik belajar sambil medulla oblongata aku proses input yg aku wat revision.

This semester im taking Financial Accounting 3, Auditing, Taxation and Management Accounting. Plus Kuliah bermain sambil berangan.haha Every kuliah aku berangan-angan.hey stop it la..u better berubah ..pliz concentrate in ur study. I believe that if there is a will, there is a way.. so im goin to find out the way to be a successful and dedication student in my college. I hope so..

December (Scary Exam Month)

Woah woah! Dear final exam is just around the corner. Wake up wake up. Time exam week ni jugak la aku slalu bangun lambat. Orang kate tido lama2 cepat jadi gila. Aku tak gila tapi otak aku gilalembab. (Mentally deficient) alhamdullillah paper final dah habes aku jawab dengan pen hitam,liquid paper, calculator and pembaris. Credit to Kedai Buku Chong Chek kat depan umah sewa aku sebab sponser stationary aku.haha.



A friend is a crutch when you have a broken heart

A friend is the glue when things fall apart

A friend is a love that can never let go

A friend is you and I wanted you to know.

A friend is one who walks in when the rest of the world walks out.


No comments: