21 July 2011

Medical equipment? it turns me on dude!

selamat pagi khamisss
entry kali ni kita nak cerita yang kita sekarang tengah excited nak jadi nurse part time!
untuk nenek kesayangan kitaaaa..!
walaupon kita dah jadik nurse part time kat hospital tapi kita dapat rasakan nurse part time kat rumah lebih mencabar!
Ya rabbi.. permudahkan segalanya. AMIN

tadi uncle and aunty kita dah shopping barang2 nursing and kita pun ada beli jugak sikit.
and tadi baru je settle everything.

nak tengok tak??

ruang medical nenek. cewahhh
selepas diatur kedudukan, last skali nenek telah diposisikan di depan tv, so senang lah beliau nak tengok tv . tak gitu? hopefully nenek akan selesa macam ni.

it really turns me on dude..
gambar atas ni lah barang2 keperluan nenek. semua kena guna elektrik. takut pun ada nak guna, tapi buat-buat berani je lah kan.
bermula dari suction machine, suction catherer, blood pressure monitor, insulin, diabetic monitor, urine bag, dressing pad and macam2 lagi. rasa excited nak buat, tapi kita tahu sangat mncabar dan memenatkan. kita tapi kita akan  berusaha jugak yang terbaik untuk nenek.
semua equipment and medical ni hospital tak sponser, semua cost aunty kita tanggung. fuhhhh, memang riban la segala machine kan. sabar je lah kan. 

tilam pelampung nenek
nampak tak tilam tu? comel kan? ini tilam khas untuk blood circulation untuk orang yang bed ridden means yang terlantar tak boleh bangun and ada bed sore. kita baru je selesai mengelembungkan dia. it takes about 20minutes gak la nak gelembung semua. nanti nenek balik teruslah tido sini ye nenek. hopefully nenek selesa. by the way skrg kita tengah cari badan kebajikan atau mana-mana yang boleh loan kan katil hospital. bukan apa, kalo ada katil hospital lebih selesa sebab ada controller untuk naik atas or bawah.



esok nenek balik! selamat pulang nenek ku~~~!



SEMOGA DIPERMUDAH SEGALANYA.AMIN.



until we meet again

No comments: